ایده ساخت کانو از کجا آمد؟

۱۶ خرداد ۱۳۹۷

شرکت کانو کیت های آموزش کامپیوتر و برنامه نویسی برای آموزش زبان برنامه نویسی کودکان طراحی و روانه بازار نموده است.
نخستین بار ایده ساخت بسته های آموزشی “خودت انجام بده” زمانی به ذهن الکس کلین موسس شرکت کانو راه یافت که یکی از عموزادگانش از او درباره کامپیوتر و نحوه کارکرد آن سوال پرسید. بسته های آموزشی که به کودکان این فرصت را می دهد تا در قالب یک بازی و سرگرمی با مفاهیم سخت افزاری، نرم افزاری و کدنویسی آشنا شوند.



شرکت کانو صرفا روی یک موضوع خاص تمرکز ندارد، متخصصین با همکاری افراد متفاوت که همگی ایده ای مشترک دارند و آن ارتقا سطح کیفی آموزش و دانش عمومی است در تلاش هستند تا محصولات جدیدی به بازار عرضه نمایند.
برنامه نویسی یک توانایی ذهنی است که چنانچه در سنین پایه مورد توجه قرار گیرد، می تواند به ارتقا مهارت درک موضوعات و رویارویی با چالش های روزمره زندگی کودک و نوجوان بیافزاید. ابزارهای کامپیوتری بیش از پیش در جهان فراگیر شده اند میلیاردها ابزار در دسترس جهانیان است اما تعداد افراد ماهری که کاربری این ابزار را می شناسند و توانایی استفاده بهینه از آنها را دارند بسیار اندک است.
بسته های آموزشی “خودت انجام بده” این فرصت را برای همه از کوچک تا بزرگ فراهم ساخته است تا کامپیوتر خودشان را بسازند و آنرا کدنویسی و راه اندازی نمایند.



با توجه به توسعه فناوری اطلاعات از قبیل Big Data، Cloud Data و… می بایست آموزش مفاهیم پایه کامپیوتری، کدنویسی به سطوح مختلف تحصیلی مدارس راه یابد و آموزش دیجیتال همگانی گردد. بومی سازی اپلیکیشن ها، تولید محتوا یکی از مهمترین عوامل پیشرفت و توسعه علوم در عصر حاضر به شمار می آید. دولت هایی که در حوزه برنامه نویسی و دانش کامپیوتری به درستی برنامه ریزی نمایند در آینده ای نه چندان دور می توانند نقشی موثر در تعیین سرنوشت جهان ایفا نمایند. ازاینرو، امروزه سواد دیجیتال از اهمیت بسزایی برخورداراست.